Swalmen- Dueren - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Monica en Louwe Huizer Boekema - WaarBenJij.nu Swalmen- Dueren - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Monica en Louwe Huizer Boekema - WaarBenJij.nu

Swalmen- Dueren

Door: Louwe

Blijf op de hoogte en volg Monica en Louwe

04 Juni 2015 | Duitsland, Düren

Zien wat deze dag ons brengt, de planning is ongeveer 80 km, de ervaring leert inmiddels dat dit een groeimodel betreft en dat het er meestal meer zijn. Na afscheid genomen te hebben stappen we op, de verwachting is windkracht zes, uiteraard tegen, what else?
Het begin is veelbelovend en gaat voorspoedig, weinig last van de wind vanwege de bossen waar we doorheen rijden. De eerste veertig km verlopen vrijwel vlekkeloos, maar dan begint de ellende, de ruzie tussen de gps en mij is nog niet beslecht , maar dat het klereding voor staat, is buiten welke discussie dan ook. Het mag de pret evenwel niet drukken. Halverwege de middag passeren we de grens met Duitsland. Ook hier gaat het door bos en langs riviertjes, een mooie route, dat dan weer wel. Pas tegen drie uur hebben we onze eerste kop koffie met een heerlijk, allejezus groot, stuk gebak, voldoende brandstof voor de rest van de tocht die uiteindelijk op 100 meter na 100 km lang blijkt te zijn geweest. Met stramme benen en een pijnlijk geteisterd
achterwerk stijgen we af om ontdekken dat Monica net voor de deur is platgereden. De reserveband erin doen we morgenochtend wel. De kamer in het hotel is prima, een goed alternatief voor het pension waar we geboekt hebben, maar wat niet beschikbaar bleek vanwege een verbouwing. De pensionhouder heeft het hotel voor ons geregeld en de meerkosten voor zijn rekening genomen. Een gulle geste dachten wij, maar bij het afrekenen bleek het verschil wel €7,- te zijn dus dat viel ook wel weer mee. Goed gegeten in de aan het hotel gelieerde bistro. Vervolgens slapen, warm in de kamer dus raam open, herrie op straat dus raam dicht. Zo blijven we lekker bezig. We zijn met meerder fietsers in het hotel, twee ervan spreek ik de volgende morgen als ik de binnenband verwissel en me het schompes pomp met het kleine pompje dat we bij ons hebben. Zij fietsen naar Lichtenstein, een klein stukje verder dan Berlijn, maar als we de extra kilometertrend doorzetten dan komen we aardig in hun richting. Om 10.00 vertrek naar Rosrath, iets van 80 km slechts.